Ir para o conteúdo principal

Questões de Concurso – Aprova Concursos

Milhares de questões com o conteúdo atualizado para você praticar e chegar ao dia da prova preparado!


Exibir questões com:
Não exibir questões:
Minhas questões:
Filtros aplicados:

Dica: Caso encontre poucas questões de uma prova específica, filtre pela banca organizadora do concurso que você deseja prestar.

Exibindo questões de 4114 encontradas. Imprimir página Salvar em Meus Filtros
Folha de respostas:

  • 1
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 2
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 3
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 4
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 5
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 6
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 7
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 8
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 9
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 10
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 11
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 12
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 13
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 14
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 15
    • a
    • b
    • c
    • d

A figura abaixo representa uma experimentação feita em laboratório utilizando batata

cortada ao meio e com uma escavação central. Na escavação central da batata, foi

colocada uma colherinha de sal de cozinha. Após 20 minutos, percebe-se que a

escavação está cheia de líquido e o sal foi dissolvido.


Considerando-se os diferentes conteúdos que compõem o currículo de biologia, essa

atividade NÃO poderia ser utilizada para trabalhar o conceito de

Enquanto nos animais o crescimento cessa quando o indivíduo alcança a idade adulta,

algumas partes das plantas, como caules e raízes, podem ter crescimento indeterminado.

Esse crescimento indeterminado é resultado da presença

Observe a imagem que ilustra um dos sistemas biológicos humano.



Em relação a esse sistema, é CORRETO afirmar que

Observe a imagem que ilustra os movimentos de inspiração e expiração humana.


Com base na análise das imagens, o diafragma

Read the following excerpt and answer questions 53, 54 and 55:

Whereas General English Language teaching tends to set out from point A toward an often

pretty indeterminate destination, setting sail through largely uncharted waters, ESP aims to

speed learners through to a known destination. The emphasis in ESP on going from A to B

in the most time- and energy-efficient manner can lead to the view that ESP is an

essentially practical endeavor. Nevertheless, within ESP there are proposals and

counterproposals, arguments and counterarguments about the nature of the destination

(views of what is meant by knowing a language for special purposes) and the best way of

getting there (views of learning and teaching). Thus, although practical in orientation, ESP,

like any other language teaching enterprise, is based on ideas about the nature of

language, learning, and teaching.

Source: BASTURKMEN, Helen. Ideas and options in English for specific purposes. Mahwah: Lawrence

Erlbaum Associates, Inc., Publishers, 2006. p. 9
Conjunctions are used for the purpose of connecting. If used properly, they can improve

almost any type of writing. Some of them, like whereas, have a number of meanings.

Analyze the use of whereas in the example below and choose the INCORRECT

alternative.

Whereas General English Language teaching tends to set out from point A toward an often

pretty indeterminate destination, (...), ESP aims to speed learners through to a known

destination.

From this text, one CANNOT infer that

Basturkmen (2006) examines links between theories about language learning and ESP.

She analyses two ideas about conditions needed for language learning and how these

ideas are reflected in ESP teaching and research.

According to her observations on the matter, consider the information provided below

regarding its correctness, and choose the CORRECT alternative.

I. The ideas that the author examines are acculturation and input and interaction.

II. Acculturation is based on social interactions and is premised on the idea that ESP

learners need to be in close proximity or contact with their target discourse

communities.

III. The provision of sufficient linguistic input is the only prerequisite the author considers

for language learning.

Sometimes a sentence is not understood by the reader although the vocabulary is known.

This may happen because the sentence is difficult to unravel syntactically. There are a

number of reasons why a sentence may be difficult to understand such as the use of

complex noun groups, nominalizations, participial phrases, and subordination.

Considering these examples, all the following alternatives are correct, EXCEPT:

According to the text, students can

Sobre os entes federados e a distribuição de competências, assinale a alternativa INCORRETA.

Sobre mandado de segurança, com base na lei e na jurisprudência sumulada dos tribunais superiores, assinale a alternativa CORRETA.

Sobre o conceito, classificação e interpretação da constituição, assinale a alternativa CORRETA.

João Marcelo, Defensor Público estadual, estável, pretende candidatar–se nas próximas eleições municipais. Nessa hipótese, o Defensor Público João Marcelo:

Em relação aos princípios que incidem sobre o processo administrativo, assinale a alternativa CORRETA.

Diante da conclusão de incidente de insanidade mental, o qual reconheceu que o acusado era inimputável por doença mental, o magistrado, que presidia o processo criminal, além de reconhecer a prática do fato típico penal – punível com pena de reclusão –, reconheceu que o acusado agiu em legítima defesa. Segundo o direito penal brasileiro, nesse caso

© Aprova Concursos - Al. Dr. Carlos de Carvalho, 1482 - Curitiba, PR - 0800 727 6282