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Para auxiliá-lo na coordenação de assuntos afins ou interdependentes, que interessem a mais de um Ministério, o Presidente da República poderá incumbir de missão coordenadora um dos Ministros de Estado, cabendo essa missão, na ausência de designação específica ao Ministro de Estado Chefe

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NÃO constitui objetivo fundamental da República Federativa do Brasil, previsto expressamente na Constituição Federal,

Ten Tips for Microsoft Word and Excel

Our latest tips tell you how to make Microsoft Office 2010's word
processor and spreadsheet apps perform some handy tricks that
Microsoft has documented poorly.

By Edward Mendelson

PCMag.com's Microsoft Office 2010 tips collection
continues, this time with ten tips for Word and Excel users. Most
of these tips are fairly straightforward, and most apply to the
most recent versions of Office. Some of them, however, offer
new twists for the latest version of Office. Expert users will be
familiar with some of these ten tips, but we hope that any user
will find at least a few of these to be useful.
What kind of tips am I talking about this time? Finding
ways to perform poorly documented functions in Word and
Excel. One of these tips, for example, tells you what to do when
Word inserts a horizontal line across the page when you only
wanted to type a few dashes. In the past few months, everyone
in my family has tried and failed to wrestle an unwanted
horizontal line out of a Word document. It might not sound like a
big issue, but once you've got it in your document, good luck
finding help from Microsoft on how to get rid of it.

Some software vendors, like Adobe, continue to provide
help systems that work like improved versions of traditional
software manuals. In those apps, every menu item, every
toolbar icon, is carefully explained, and with a little patience you
can find all the information you need. Microsoft, Imagem 001.jpg provides
you with a kind of information supermarket, with huge essays
about topics you don't care about, dozens of selections when
you only need one, and no consistent way to find the information
you want.


Combine Portrait and Landscape Pages in a Word Document

Microsoft Word expects you to organize your documents
in a highly-structured but not very intuitive way. If you want to
format most of a document in portrait mode, but one or two
pages in landscape, you Imagem 002.jpgsimply change the orientation
of the current page. Instead you need to insert a section break
before and after the text you want to format in landscape mode,
and then apply landscape orientation to the section that you
created. Place the insertion point at the point where you want
landscape orientation to begin. On the Page Layout tab, choose
Breaks, then, under Section Breaks, choose New Page. Then
move the insertion point to the end of the text you want to format
in landscape, and insert the same kind of break. Then put the
insertion point anywhere between the two breaks; return to the
Page Layout tab, and click the down-pointing arrow at the lower
right of the Page Setup group. In the Page Setup dialog, on the
Margins tab, selectLandscape orientation, then go to the "Apply
to" dropdown and select This Section.
(Adapted from http://www.pcmag.com/article2/0,2817,
2379207,00.asp#)

O verbo que preenche corretamente a lacuna [modal] é

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De acordo com a Lei no 8.112/90, que dispõe sobre o regime jurídico dos servidores públicos civis da União, das autarquias e das fundações públicas federais, sobre a prescrição quanto ao direito de petição, é correto afirmar:

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I. Indicação ou necessidade de proteção do segurado doente, por exemplo, contra reexposições ocupacionais a agentes patogênicos sensibilizantes ou de efeito cumulativo.

II. Eventual existência de hipersuscetibilidade do segurado ao agente patogênico relacionado com a etiologia da doença.

III. Dispositivos legais pertinentes como as Normas Regulamentadoras do Ministério do Trabalho e Emprego ou de órgãos da saúde, acordos coletivos, entre outros.

IV. Mercado de trabalho e outros fatores exógenos.

Está correto o que se afirma em

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