Ir para o conteúdo principal

Questões de Concurso – Aprova Concursos

Milhares de questões com o conteúdo atualizado para você praticar e chegar ao dia da prova preparado!


Exibir questões com:
Não exibir questões:
Minhas questões:
Filtros aplicados:

Dica: Caso encontre poucas questões de uma prova específica, filtre pela banca organizadora do concurso que você deseja prestar.

Exibindo questões de 60 encontradas. Imprimir página Salvar em Meus Filtros
Folha de respostas:

  • 1
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 2
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 3
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 4
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 5
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 6
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 7
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 8
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 9
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 10
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 11
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 12
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 13
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 14
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 15
    • a
    • b
    • c
    • d

Para algumas pessoas “o papel do livro didático é magistral… É usado frequentemente como um programa de ensino: o que está no livro é ensino; o que não está, não é nem ensinado nem testado” (Higgins 1988, p. 62).
Tal compreensão do livro didático está ultrapassada porque hoje seu papel é o de 23

As expressões ‘feel free’, ‘make a cup of coffee’, ‘do the homework’, ‘draw up a contract’, ‘set a price’ e ‘conduct negotiations’ são exemplos de

“Aprendemos a moldar nossa fala às formas do gênero e, ao ouvir a fala do outro, sabemos de imediato ... a dada estrutura composicional prever-lhe o fim, ou seja, desde o início, somos sensíveis ao todo discursivo ... Se não existissem os gêneros do discurso e se não os dominássemos, se tivéssemos que criá-los pela primeira vez, no processo da fala, se tivéssemos de construir cada um de nossos enunciados, a comunicação verbal seria quase impossível.”
(Bakhtin 1992, apud Koch e Elias 2006, p. 105-106).
Esse trecho implica a existência de uma competência

About the uses of the present perfect, it is INCORRECT to say that it is used to express actions of

English makes a distinction between major and minor word-classes.
The alternative in which the correspondence between words and word class is INCORRECT is

Listening is made difficult given the characteristics of spoken language. Of the many traits that have been identified as affecting the processing of speech, learners initially attribute their comprehension difficulties to the

Opinion-gap activities have a limitation attributed to its

A syllabus has roles NOT associated to that of a/an

“Although the purpose of such [pedagogic] framework is to help teachers become autonomous decision makers, it should, without denying the value of individual autonomy, provide adequate conceptual underpinnings based on current theoretical, empirical, and pedagogic insights so that their teaching act may come about in a principled fashion”. (Kumaravadivelu 1994, p.31)
When the author mentions principled fashion, he is referring to

According to Lightbown, already in 1985 it was possible to identify the beginning of a divide in SLA research – those who focused on theoretical issues and those whose interest rested on answering pedagogical questions. Yet, in spite of different specific goals, SLA researchers share some common goals (Lightbown 2000, p. 437-438).
The unifying goals in those researchers’ agenda aim to identify and better understand the issues below, EXCEPT

According to Ellis (2008, p. 2) “in the view of most researchers, competence in a second language is primarily a matter of implicit knowledge”.
Implicit knowledge has these specific characteristics, EXCEPT

According to Songhori, “like any other model/approach, however, Munby’s model is not without its critics … West (1994: 9-10) mentions the shortcomings of the Munby’s model in terms of four headings” (2008, p. 8).
Among the limitations of Munby’s model, ______ is NOT one of them.

According to Songhori (2008) the different approaches to investigating needs include - target situation, strategy or learning needs, present situation, deficiency, means, register, discourse, and genre analyses. He refers to Dudley-Evans and St. John’s (1998) model “which encompasses all the above-mentioned approaches” (Songhori, 2008, p. 20) and includes analyses of the environmental situation; personal information about learners; language information about learners; learner's lacks; learner's needs from course; language learning needs; professional information about learners; how to communicate in the target situation (Songhori, 2008, p. 21).
Select the alternative with the CORRECT correspondence between Songhori’s and Dudley-Evans and St. John’s areas of investigating needs.

“Sökmen [(1997)] menciona quatro tipos de atividades de elaboração semântica” (Tomitch 2009, p. 128).
A descrição: “envolve a apresentação de uma palavra aos aprendizes e estes se engajam então numa associação livre onde verbalizam palavras relacionadas que lhes vêm à memória, organizando, logo a seguir, as listas de palavras em um diagrama” (Tomitch 2009, p. 128) se refere à atividade de

De acordo com Paiva (2001), entre os aspectos negativos associados ao ensino em ambiente virtual NÃO se evidencia o aumento

© Aprova Concursos - Al. Dr. Carlos de Carvalho, 1482 - Curitiba, PR - 0800 727 6282