Com relação à didática na formação do professor, julgue o item a seguir.
A dinâmica da relação professor-estudante é fundamental para a ação didática.

Based on the text above, judge the following items.
Plant ecology has become less relevant due to the lack of qualified people to work in it.

Based on the text above, judge the following items.
In “Children are not being taught enough about plants at a time when they could be the answer to global warming” (in the first paragraph), the word “they” replaces “Children”.

Judge the following items according to the text above.
The text presents three examples of newspapers headlines of articles that announce the present status of English.

Judge the following items according to the text above.
It is the fact that many countries have English as one of their official language that defines the status of English as a global language.

Based on the text above, judge the following items.
The words “explaining”, “learning” and “seeing”, in the second paragraph, are examples of verbs in the present continuous tense.

Based on the previous text, judge the following items.
In British English, the words “behavior” and “realize” are more commonly spelled “behaviour” and “realise”, respectively.
The words “maintenance”, “medication” and “patients” have suffixes which indicate that they are nouns.
In the second paragraph, the sentence “Language teaching was suspended by local education boards at one in five primary schools in January 2021 due to Covid-19” is in the passive voice and could be correctly rewritten as Due to Covid-19, local education boards suspended language teaching at one in five primary schools in January 2021.

Tendo como referência o assunto do texto precedente e o que orienta o Currículo de Pernambuco em relação aos processos avaliativos em língua inglesa nos ensinos fundamental e médio, julgue o item a seguir.
A adoção da perspectiva sociointeracionista vygotskiana em provas e testes avaliativos tem como consequência o enfoque na compreensão de sentidos com base em signos abstratos.
Com relação às competências e habilidades apresentadas no Currículo de Pernambuco para o componente curricular língua inglesa e para a área de linguagens e suas tecnologias, julgue o item que se segue.
Os anos iniciais do ensino fundamental devem funcionar como um momento de aclimatação para os estudantes, logo as atividades em língua inglesa, nessa etapa, devem ser voltadas especialmente para práticas de internalização, como leitura e compreensão oral.
Com relação às competências e habilidades apresentadas no Currículo de Pernambuco para o componente curricular língua inglesa e para a área de linguagens e suas tecnologias, julgue o item que se segue.
Analisar e compreender as intenções que compõem discursos produzidos em língua inglesa é uma habilidade relacionada à formação linguística e cidadã dos estudantes do ensino médio.