Ir para o conteúdo principal
Milhares de questões atuais de concursos.

Questões de Concurso – Aprova Concursos

Milhares de questões com o conteúdo atualizado para você praticar e chegar ao dia da prova preparado!


Exibir questões com:
Não exibir questões:
Minhas questões:
Filtros aplicados:

Dica: Caso encontre poucas questões de uma prova específica, filtre pela banca organizadora do concurso que você deseja prestar.

Exibindo questões de 87 encontradas. Imprimir página Salvar em Meus Filtros
Folha de respostas:

  • 1
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 2
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 3
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 4
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 5
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 6
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 7
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 8
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 9
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 10
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 11
    • a
    • b
    • c
    • d
  • 12
    • a
    • b
    • c
    • d

Ocorre licitação fracassada quando, embora haja interessados, nenhum deles é selecionado, em decorrência de inabilitação
ou desclassificação das propostas. Sobre o assunto, assinale a alternativa CORRETA.

Assinale a alternativa a qual a frase a seguir se refere: “determina que após a propositura da ação caberá ao juiz impulsionála,
de ofício, em busca da efetiva e célere prestação da tutela jurisdicional”.

Assinale a alternativa INCORRETA.

O pacto pela vida publicado pela portaria 399/06 estabelece como objetivos para o fortalecimento da atenção básica alguns itens. São objetivos a serem alcançados para o fortalecimento da atenção básica, EXCETO:

Durante a primeira reunião da equipe de Saúde da Família do bairro Velho Monge, o médico da equipe, solicitou a ficha “C” para os agentes comunitários de saúde (ACS). Esta ficha do sistema de informações da Atenção Básica (SIAB) acompanha:

A organização da Assistência Social tem como base as seguintes diretrizes:

  1. Supremacia do atendimento às necessidades sociais sobre as exigências de rentabilidade econômica.
  2. Descentralização político-administrativa para os Estados, o Distrito Federal e os Municípios, e comando único das ações em cada esfera do governo.
  3. Participação da população, por meio de organizações representativas, na formulação das políticas e no controle das ações em todos os níveis.
  4. Universalização dos direitos sociais, a fim de tornar o destinatário da ação assistencial alcançável pelas demais políticas públicas.

Assinale a opção CORRETA:

Tem como objetivo prevenir situações de risco por meio do desenvolvimento de potencialidades e aquisições, e o fortalecimento de vínculos familiares e comunitários. Destina-se à população que vive em situação de vulnerabilidade social
decorrente da pobreza, privação (ausência de renda, precário ou nulo acesso aos serviços públicos, dentre outros) e/ou fragilização de vínculos afetivos – relacionais e de pertencimento social (discriminações etárias, étnicas, de gênero ou por deficiências, dentre outras).

De acordo com a Lei nº. 8.069 de 13.07.90, para candidatura a membro do Conselho Tutelar, serão exigidos os seguintes requisitos, EXCETO:

Em “O fato é que há um grande equívoco em toda essa questão.” (4º parágrafo), a opção que contém uma oração com a mesma classificação da destacada acima é:

Observe o seguinte anúncio publicitário para responder a próxima questão.

A peça publicitária acima, foi construída por meio da forma como o personagem Cebolinha se expressa, utilizando:

Em relação ao texto 1, o tipo de inquietação que fomenta a postura pessimista do eu lírico é:

WHY WAVE OF MEXICAN IMMIGRATION STOPPED

By Jeffrey S. Passel and D'Vera Cohn, Special to CNN
April 26, 2012

   Our analysis of Mexican and U.S. data sources indicates that at least as many Mexicans and their families are leaving the
United States as are arriving in the United States from Mexico. As a result, the Mexicanborn population in the United States
decreased from 12.6 million in 2007 to 12 million in 2011. This appears to be the first sustained decline in the number of Mexican immigrants since the Great Depression, and it is entirely because of a reduction in illegal immigration -- more going home and fewer coming. Today, we estimate that 51% of all Mexican immigrants living in the United States are unauthorized. In 2007, that figure was 56%.
   Even with the recent decline, Mexicans are still by far the largest single immigrant group in the United States, accounting for 30% of the foreign-born. The population of Mexican immigrants in the United States is larger than that of most countries or states: 10% of Mexican-born people worldwide live in the United States. No other nation in the world has as many of its
people living abroad as does Mexico.

   What caused the big immigration wave to stop? We think that many factors were at work, on both sides of the border. We cannot say how much of a role each of them played in tamping down migration to the United States and setting up the large reverse flows, but they all seem to have had an impact.
   The sharp decline began about five years ago, around the time the U.S. housing market collapsed. Many construction jobs
held by Mexican immigrants vanished. The continued weakness in the overall U.S. economy made it harder to find other jobs as well. Although the Great Recession has officially ended, the job market is not back to what it was.
   During these same years, U.S. officials have heightened enforcement of immigration laws along the border and elsewhere.
Unauthorized border-crossers have faced harsher penalties, and deportations have risen. We estimate that anywhere from 5% to 35% of the Mexicans who went home over the past five years did so involuntarily.

   Six states, including Arizona, have passed laws intended to reduce unauthorized immigration. For these and other reasons, it has become more dangerous to try to cross the border from Mexico.

   Developments on the Mexican side of the border also could be affecting migration flows. Mexico's economy, like that in the United States, fell into a deep recession from 2007 to 2009. But in 2010 and 2011, the Gross Domestic Product there grew at higher rates than the U.S. GDP, so Mexicans enjoyed a somewhat stronger recovery that may have encouraged some to stay home and others to return.
   Another change in Mexico that is just beginning to affect migration streams is a steep decline in birth rates. In 1960, the
fertility rate in Mexico was 7.3 -- meaning, on average, a Mexican woman could expect to have seven children in her lifetime. In 2009, it had dropped to 2.4. Declining birth rates have pushed up the median age of the Mexican population. This has meant that the age group in the prime years for emigration, 15- to 39- year-olds, is a shrinking share of Mexico's population.

   Will the net standstill in migration from Mexico continue? We do not know, in part because of uncertainties about economic
trends in both nations and future trends in enforcement policies. The decline in Mexican birth rates, however, does appear to be a long-term change that will limit the size of the pool of young people who are the most likely to emigrate.
But even if Mexican immigration does begin to rise again, consider how far it has fallen. From 1995 through 2000, we estimate
that 3 million Mexicans moved to the United States, and nearly 700,000, including family members born in the United States, went home. From 2005 through 2010, we estimate that about 1.4 million Mexicans arrived, and the same number, including U.S.-born children, left. Considering everything, a return to the migration levels of the late 1990s now seems inconceivable.

Source: http://edition.cnn.com

The Mexican-born population in the United States is decreasing due to, EXCEPT:

© Aprova Concursos - Al. Dr. Carlos de Carvalho, 1482 - Curitiba, PR - 0800 727 6282