Carregando...
Ir para o conteúdo principal

Questões de concursos

Confira várias questões de diferentes concursos públicos e responda as perguntas para testar o seu conhecimento.


Minhas questões:

Questões com:

Excluir questões:


Carregando...
Carregando...
Carregando...

Carregando...

Exibindo 1 a 15 de 38 questões.

Salvar em Meus Filtros
Imprimir página - Exibindo 1 a 15
Questões por página:
Q517806
Provas: COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Administração Educacional COSEAC - 2014 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Coordenação de Turno COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Educação e Inclusão Digital COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Intérprete de Libras COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Técnico em Informática COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Administrador COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Arquiteto COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Contador COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Fonoaudiólogo COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Nutricionista COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Pedagogo COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Ciências COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Educação Física COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Geografia COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - História COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Espanhola COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Francesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Inglesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Portuguesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Matemática COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Psicólogo COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Engenheiro Civil
Disciplina: Legislação Municipal

De acordo com o Estatuto dos Funcionários Públicos Municipais de Niterói, o retorno de funcionário demitido ao serviço público municipal, com ressarcimento do vencimento, direitos e vantagens atinentes ao cargo, denomina-se:

Carregando...
Q517825
Provas: COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Engenheiro Civil COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Ciências COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Educação Física COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Geografia COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - História COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Espanhola COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Francesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Inglesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Portuguesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Matemática COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Administração Educacional COSEAC - 2014 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Coordenação de Turno COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Educação e Inclusão Digital COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Intérprete de Libras COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Técnico em Informática COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Administrador COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Arquiteto COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Contador COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Fonoaudiólogo COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Nutricionista COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Psicólogo
Disciplina: Legislação Municipal

Acerca das disposições sobre educação, presentes na Lei Orgânica do Município de Niterói, é INCORRETO afirmar que:

Carregando...
Q517813
Provas: COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Administração Educacional COSEAC - 2014 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Coordenação de Turno COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Educação e Inclusão Digital COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Intérprete de Libras COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Técnico em Informática COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Administrador COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Arquiteto COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Contador COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Fonoaudiólogo COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Nutricionista COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Pedagogo COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Ciências COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Educação Física COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Geografia COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - História COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Espanhola COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Francesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Inglesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Portuguesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Matemática COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Psicólogo COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Engenheiro Civil
Disciplina: Legislação Municipal

São hipóteses de afastamento consideradas como tempo de serviço efetivo os afastamentos em virtude de:

Carregando...
Q517818
Provas: COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Engenheiro Civil COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Ciências COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Educação Física COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Geografia COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - História COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Espanhola COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Francesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Inglesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Portuguesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Matemática COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Administração Educacional COSEAC - 2014 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Coordenação de Turno COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Educação e Inclusão Digital COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Intérprete de Libras COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Técnico em Informática COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Administrador COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Arquiteto COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Contador COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Fonoaudiólogo COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Nutricionista COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Psicólogo
Disciplina: Legislação Municipal

Com relação ao afastamento dos profissionais de educação, dispõe a Lei Orgânica do Município de Niterói que estes podem ser afastados:

Carregando...
Q517820
Provas: COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Engenheiro Civil COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Ciências COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Educação Física COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Geografia COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - História COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Espanhola COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Francesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Inglesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Portuguesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Matemática COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Administração Educacional COSEAC - 2014 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Coordenação de Turno COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Educação e Inclusão Digital COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Intérprete de Libras COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Técnico em Informática COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Administrador COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Arquiteto COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Contador COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Fonoaudiólogo COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Nutricionista COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Psicólogo
Disciplina: Legislação Municipal

A autorização de realização de empréstimos, operação ou acordo de qualquer natureza, de interesse do Município, é de competência:

Carregando...
Q518847

As questões 13 a 15 referem-se ao Texto 4.

Texto 4

(…) In describing methods, the difference between a

philosophy of language teaching at the level of

theory and principles, and a set of derived

procedures for teaching a language, is central. In an

attempt to clarify this difference, a scheme was

proposed by the American applied linguist Edward

Anthony in 1963. He identified three levels of

conceptualization and organization, ________ he

termed approach, method, and technique.

The arrangement is hierarchical. The

organizational key is that techniques carry out a

method which is consistent with an approach . ..

An approach is a set of correlative

assumptions dealing with the nature of language

teaching and learning. An approach is axiomatic.

It describes the nature of the subject matter to be

taught. .. .

... Method is an overall plan for the

orderly presentation of language material, no part

of which contradicts, and all of which is based

upon, the selected approach. An approach is

axiomatic, a method is procedural. Within one

approach, there can be many methods . ..

... A technique is implementational - that

which actually takes place in a classroom. It is a

particular trick, stratagem, or contrivance used to

accomplish an immediate objective. Techniques

must be consistent with a method, and therefore

in harmony with an approach as well. (Anthony

1963:63-7)

According to Anthony's model, approach is the level

at which assumptions and beliefs about language

and language learning are specified; method is the

level at ________ theory is put into practice and at

_____ choices are made about the particular skills

to be taught, the content to be taught, and the order

in ______ the content will be presented; technique

is the level at _____ classroom procedures are

described.

(RICHARDS, J; ROGERS, T; SWAN, M. (1999) Approaches and

Methods in Language Teaching. Cambridge: CUP. 15th edition)

Observe the fragments below: “He identified three levels of conceptualization and organization, _________ he termed approach, method, and technique.” “…method is the level at ________ theory is put into practice and at _____ choices are made about the particular skills to be taught, the content to be taught, and the order in ______ the content will be presented; technique is the level at _____ classroom procedures are described.” The best sequence to fill in the blanks in the following sentences is:

Carregando...
Q518842

As questões 06 a 10 referem-se ao Texto 2.

Texto 2

Multicultural Education in Your Classroom

By: E.K. Garcia

America has always been referred to as a melting

pot, but ideally, it's a place where we strive to invite

everyone to celebrate exactly who they are. As the

US. population is becoming increasingly diverse and

technology makes the world feel increasingly

smaller, it is time to make every classroom a

multicultural classroom.

Multicultural education is more than celebrating

Cinco de Mayo with tacos and piñatas or reading

the latest biography of Martin Luther King Jr. It is an

educational movement built on basic American

values such as freedom, justice, opportunity, and

equality. It is a set of strategies aimed to address

the diverse challenges experienced by rapidly

changing U.S. demographics. And it is a beginning

step to shifting the balance of power and privilege

within the education system.

The goals of multicultural education include creating

a safe, accepting and successful learning

environment for all, increasing awareness of global

issues, strengthening cultural consciousness,

strengthening intercultural awareness, teaching

students that there are multiple historical

perspectives, encouraging critical thinking and

preventing prejudice and discrimination.

According to the National Association for

Multicultural Education (NAME), the advantages of

multicultural education are helping students develop

positive self-image, offering students an equitable

educational opportunity, allowing multiple

perspectives and ways of thinking, combating

stereotypes/prejudicial behavior and teaching

students to critique society in the interest of social

justice.

Contrary to popular belief, multicultural education is

more than cultural awareness, but rather an initiative

to encompass all under-represented groups (people

of color, women, people with disabilities, etc) and to

ensure curriculum and content including such

groups is accurate and complete.

Most curriculums focus more on North America and

Europe than any other region. Most students have

learned about genocide through stories of the

Holocaust, but do they know that hundreds of

thousands of people are being killed in places like

Darfur and Rwanda? Despite our close proximity to

Latin America, American schools typically spend

little time reading Latin American literature or

learning about the culture and history.

_______, multicultural education is most successful

when implemented as a schoolwide approach with

reconstruction of not only curriculum, but also

organizational and institutional policy. Educators

must be aware, responsive and embracing of the

diverse beliefs, perspectives and experiences. They

must also be willing and ready to address issues of

controversy.

These issues include, but are not limited to, racism,

sexism, religious intolerance, classism, ageism, etc.

(Adapted from http://www.teachhub.com/multiculturaleducation-your-classroom

Accessed on 21 April 2016)

In the fragment, “Despite our close proximity to Latin America, American schools typically spend little time reading Latin American literature or learning about the culture and history.”, the underlined term can be substitute by:

Carregando...
Q518835

Nos Referenciais Curriculares para a Rede Pública de Niterói (2010), pode-se encontrar um norteamento pedagógico em direção à busca da construção de uma identidade aberta à pluralidade cultural. Dentro desta lógica, o ensino da língua inglesa nas escolas deve buscar:

Carregando...
Q517817
Provas: COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Engenheiro Civil COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Ciências COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Educação Física COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Geografia COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - História COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Espanhola COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Francesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Inglesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Portuguesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Matemática COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Administração Educacional COSEAC - 2014 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Coordenação de Turno COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Educação e Inclusão Digital COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Intérprete de Libras COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Técnico em Informática COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Administrador COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Arquiteto COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Contador COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Fonoaudiólogo COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Nutricionista COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Psicólogo
Disciplina: Legislação Municipal

De acordo com a Lei Orgânica do Município de Niterói, as entidades dotadas de personalidade jurídica que compõem a Administração Indireta do Município se classificam em:

Carregando...
Q517824
Provas: COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Engenheiro Civil COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Ciências COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Educação Física COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Geografia COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - História COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Espanhola COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Francesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Inglesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Portuguesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Matemática COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Administração Educacional COSEAC - 2014 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Coordenação de Turno COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Educação e Inclusão Digital COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Intérprete de Libras COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Técnico em Informática COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Administrador COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Arquiteto COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Contador COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Fonoaudiólogo COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Nutricionista COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Psicólogo
Disciplina: Legislação Municipal - Assuntos: Legislação do Município de Niterói (RJ)

O Município de Niterói pretende celebrar convênio com o Governo do Estado do Rio de Janeiro e a União, para gestão de escolas profissionalizantes no Município, em especial nas áreas de turismo, eletrotécnica e mecânica naval, com cessão de profissionais do magistério do Estado e da União, para assumirem as escolas, sendo que os profissionais seriam incorporados ao serviço público municipal. Considerando a hipótese em tela, é correto afirmar que o convênio:

Carregando...
Q517812
Provas: COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Administração Educacional COSEAC - 2014 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Coordenação de Turno COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Agente de Educação e Inclusão Digital COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Intérprete de Libras COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Técnico em Informática COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Administrador COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Arquiteto COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Contador COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Fonoaudiólogo COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Nutricionista COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Pedagogo COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Ciências COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Educação Física COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Geografia COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - História COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Espanhola COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Francesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Inglesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Língua Portuguesa COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Professor II - Matemática COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Psicólogo COSEAC - 2016 - Prefeitura de Niterói - RJ - Engenheiro Civil
Disciplina: Legislação Municipal

Acerca da promoção, considere as afirmativas seguintes. I As promoções serão obrigatoriamente realizadas de doze em doze meses, sempre no dia consagrado ao funcionário, desde que verificada a existência de vaga, na forma da regulamentação própria. II O funcionário em exercício de mandato eletivo federal, estadual ou municipal pode ser promovido por antiguidade e por merecimento. III Na promoção dos ocupantes dos cargos de classe inicial de série de classes, o primeiro desempate se determinará pela classificação obtida em concurso. Das afirmativas acima:

Carregando...
Q518846

As questões 13 a 15 referem-se ao Texto 4.

Texto 4

(…) In describing methods, the difference between a

philosophy of language teaching at the level of

theory and principles, and a set of derived

procedures for teaching a language, is central. In an

attempt to clarify this difference, a scheme was

proposed by the American applied linguist Edward

Anthony in 1963. He identified three levels of

conceptualization and organization, ________ he

termed approach, method, and technique.

The arrangement is hierarchical. The

organizational key is that techniques carry out a

method which is consistent with an approach . ..

An approach is a set of correlative

assumptions dealing with the nature of language

teaching and learning. An approach is axiomatic.

It describes the nature of the subject matter to be

taught. .. .

... Method is an overall plan for the

orderly presentation of language material, no part

of which contradicts, and all of which is based

upon, the selected approach. An approach is

axiomatic, a method is procedural. Within one

approach, there can be many methods . ..

... A technique is implementational - that

which actually takes place in a classroom. It is a

particular trick, stratagem, or contrivance used to

accomplish an immediate objective. Techniques

must be consistent with a method, and therefore

in harmony with an approach as well. (Anthony

1963:63-7)

According to Anthony's model, approach is the level

at which assumptions and beliefs about language

and language learning are specified; method is the

level at ________ theory is put into practice and at

_____ choices are made about the particular skills

to be taught, the content to be taught, and the order

in ______ the content will be presented; technique

is the level at _____ classroom procedures are

described.

(RICHARDS, J; ROGERS, T; SWAN, M. (1999) Approaches and

Methods in Language Teaching. Cambridge: CUP. 15th edition)

In accordance with the descriptions of approach, method and technique, the alternative that presents two techniques is:

Carregando...
Q518853

A questão 20 refere-se ao Texto 5.

Texto 5

“In discussing tense, we concentrated on location of

a situation. In order to talk about ASPECT, we have

to look inside the situation. In terms of its internal

dimensions, a situation may be represented as fixed

or changing, it may be treated as lasting for only a

moment or having duration, and it can be viewed as

completed or as ongoing. These are aspectual

distinctions.

Because aspect has to do with the kind of situation

perceived or experienced, it can be expressed both

lexically and grammatically." (YULE, 2000;62)

According to YULE (2000), when we are discussing tense, we need to look at the location of a given situation. However, when the issue is aspect, we need to look inside the situation itself. Taking into consideration both the lexical and grammatical aspects of the verb, the sentence that describes that at this time I look back at myself in an activity viewed internally as in progress is:

Carregando...
Q518841

As questões 06 a 10 referem-se ao Texto 2.

Texto 2

Multicultural Education in Your Classroom

By: E.K. Garcia

America has always been referred to as a melting

pot, but ideally, it's a place where we strive to invite

everyone to celebrate exactly who they are. As the

US. population is becoming increasingly diverse and

technology makes the world feel increasingly

smaller, it is time to make every classroom a

multicultural classroom.

Multicultural education is more than celebrating

Cinco de Mayo with tacos and piñatas or reading

the latest biography of Martin Luther King Jr. It is an

educational movement built on basic American

values such as freedom, justice, opportunity, and

equality. It is a set of strategies aimed to address

the diverse challenges experienced by rapidly

changing U.S. demographics. And it is a beginning

step to shifting the balance of power and privilege

within the education system.

The goals of multicultural education include creating

a safe, accepting and successful learning

environment for all, increasing awareness of global

issues, strengthening cultural consciousness,

strengthening intercultural awareness, teaching

students that there are multiple historical

perspectives, encouraging critical thinking and

preventing prejudice and discrimination.

According to the National Association for

Multicultural Education (NAME), the advantages of

multicultural education are helping students develop

positive self-image, offering students an equitable

educational opportunity, allowing multiple

perspectives and ways of thinking, combating

stereotypes/prejudicial behavior and teaching

students to critique society in the interest of social

justice.

Contrary to popular belief, multicultural education is

more than cultural awareness, but rather an initiative

to encompass all under-represented groups (people

of color, women, people with disabilities, etc) and to

ensure curriculum and content including such

groups is accurate and complete.

Most curriculums focus more on North America and

Europe than any other region. Most students have

learned about genocide through stories of the

Holocaust, but do they know that hundreds of

thousands of people are being killed in places like

Darfur and Rwanda? Despite our close proximity to

Latin America, American schools typically spend

little time reading Latin American literature or

learning about the culture and history.

_______, multicultural education is most successful

when implemented as a schoolwide approach with

reconstruction of not only curriculum, but also

organizational and institutional policy. Educators

must be aware, responsive and embracing of the

diverse beliefs, perspectives and experiences. They

must also be willing and ready to address issues of

controversy.

These issues include, but are not limited to, racism,

sexism, religious intolerance, classism, ageism, etc.

(Adapted from http://www.teachhub.com/multiculturaleducation-your-classroom

Accessed on 21 April 2016)

The word “consciousness” is formed by a process called suffixation. The word formed by the same process is:

Carregando...
Q518839

As questões 06 a 10 referem-se ao Texto 2.

Texto 2

Multicultural Education in Your Classroom

By: E.K. Garcia

America has always been referred to as a melting

pot, but ideally, it's a place where we strive to invite

everyone to celebrate exactly who they are. As the

US. population is becoming increasingly diverse and

technology makes the world feel increasingly

smaller, it is time to make every classroom a

multicultural classroom.

Multicultural education is more than celebrating

Cinco de Mayo with tacos and piñatas or reading

the latest biography of Martin Luther King Jr. It is an

educational movement built on basic American

values such as freedom, justice, opportunity, and

equality. It is a set of strategies aimed to address

the diverse challenges experienced by rapidly

changing U.S. demographics. And it is a beginning

step to shifting the balance of power and privilege

within the education system.

The goals of multicultural education include creating

a safe, accepting and successful learning

environment for all, increasing awareness of global

issues, strengthening cultural consciousness,

strengthening intercultural awareness, teaching

students that there are multiple historical

perspectives, encouraging critical thinking and

preventing prejudice and discrimination.

According to the National Association for

Multicultural Education (NAME), the advantages of

multicultural education are helping students develop

positive self-image, offering students an equitable

educational opportunity, allowing multiple

perspectives and ways of thinking, combating

stereotypes/prejudicial behavior and teaching

students to critique society in the interest of social

justice.

Contrary to popular belief, multicultural education is

more than cultural awareness, but rather an initiative

to encompass all under-represented groups (people

of color, women, people with disabilities, etc) and to

ensure curriculum and content including such

groups is accurate and complete.

Most curriculums focus more on North America and

Europe than any other region. Most students have

learned about genocide through stories of the

Holocaust, but do they know that hundreds of

thousands of people are being killed in places like

Darfur and Rwanda? Despite our close proximity to

Latin America, American schools typically spend

little time reading Latin American literature or

learning about the culture and history.

_______, multicultural education is most successful

when implemented as a schoolwide approach with

reconstruction of not only curriculum, but also

organizational and institutional policy. Educators

must be aware, responsive and embracing of the

diverse beliefs, perspectives and experiences. They

must also be willing and ready to address issues of

controversy.

These issues include, but are not limited to, racism,

sexism, religious intolerance, classism, ageism, etc.

(Adapted from http://www.teachhub.com/multiculturaleducation-your-classroom

Accessed on 21 April 2016)

According to the text, Multiculturalism Education has become an important issue in American classrooms because they:

Carregando...
GABARITO:

  • 1) C
  • 2) B
  • 3) C
  • 4) B
  • 5) A
  • 6) D
  • 7) A
  • 8) D
  • 9) E
  • 10) D
  • 11) E
  • 12) A
  • 13) C
  • 14) B
  • 15) B
  •  
© Aprova Concursos - Al. Dr. Carlos de Carvalho, 1482 - Curitiba, PR - 0800 727 6282