
Based on the text above, judge the following items.
It can be inferred from the text that there have been problems concerning the translation of the new languages added, as the translation may not be very precise.

Based on the previous text, judge the following items.
The main purpose of the text is to show the difference between ADHD and ADD as well as prepare teachers to work with students having these disorders.
“Rejection”, “occupy” and “magazine” translate in Portuguese as rejeição, ocupar e magazine, respectively.
The humorous effect of the strip is caused by the attempt of one of the doctors to empower her patient by giving him a very obvious tip.

Tendo como referência o assunto do texto precedente e o que orienta o Currículo de Pernambuco em relação aos processos avaliativos em língua inglesa nos ensinos fundamental e médio, julgue o item a seguir.
A aplicação de testes escritos para a averiguação do domínio das estruturas gramaticais da língua inglesa é suficiente para atender todos os aspectos avaliativos preconizados pelo Currículo de Pernambuco para o ensino desse idioma.
Com relação às competências e habilidades apresentadas no Currículo de Pernambuco para o componente curricular língua inglesa e para a área de linguagens e suas tecnologias, julgue o item que se segue.
Entre as competências em língua inglesa previstas no Currículo de Pernambuco para o ensino fundamental, inclui-se incentivar a descoberta de culturas não hegemônicas, considerando-se o letramento em sentido amplo.
Com relação às competências e habilidades apresentadas no Currículo de Pernambuco para o componente curricular língua inglesa e para a área de linguagens e suas tecnologias, julgue o item que se segue.
Devido ao seu potencial de abertura para outras culturas do mundo, as produções textuais em língua inglesa na sala de aula devem tratar de costumes de países onde a língua inglesa é oficial, como os Estados Unidos da América.
When we speak or write we often refer to things that were mentioned earlier, haven’t been mentioned yet, or were mentioned in another context or at another time.
IT in the sentence above the image is an example of gramatical cohesion because it represents a/an:
In the fragment from the fourth paragraph "Nonetheless, it’s safe to assume that some level of user error is reduced by familiarity and comfort with BYOD devices" the underlined expression can be replaced, without any change in the meaning of the sentence, by:
Preenche corretamente a lacuna III em … and credibly read out a text in that language, even if you
it:
Preenche corretamente a lacuna VI no trecho …which would undermine the
to support a large human population:
The university entrance exams ...... quite a bit since the 90s, when I took mine. Preenche corretamente a lacuna:
It is crazy how fast this year ...... by. Is the pandemic to blame? Preenche corretamente a lacuna:

Based on the text above, judge the following items.
Planting trees may not always be beneficial to the microenvironment in which they are planted.

Based on the text above, judge the following items.
People’s inability to recognize plants has already caused environmental problems and may become a dangerous waste of opportunities to solve problems.