The words of Text I: output (line 26), mild (line 30), balance (line 37) and inventories (line 42) may be replaced, without change in meaning, respectively, by:
Por meio da leitura integral do texto, é possível inferir que o gosto pelo conhecimento
No trecho “Eu estava no primeiro ano do grupo. A professora era a dona Clotilde. Ela fazia o seguinte: sentava-se numa cadeira bem no meio da sala, num lugar onde todos a viam — acho que fazia de propósito, por maldade —, desabotoava a blusa até o estômago, enfiava a mão dentro dela e puxava para fora um seio lindo, liso, branco, aquele mamilo atrevido..." (l. 46-52), observa-se a predominância do processo sintático de coordenação entre as orações.
Tal escolha confere à narrativa um caráter de
In the fragments of Text I “World oil demand in 2H14 is anticipated to increase" (lines 2-3), “OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) demand is projected to decline" (lines 5-6), “oil demand growth in OECD Asia Pacific will largely be impacted" (lines 11-12), “Production in Russia and Brazil is also expected to increase" (lines 24-25) the boldfaced verb forms indicate
According to Text II, the statement “ongoing North American hydrocarbon revolution is a ‘game changer’.” (lines 14-15) suggests that the hydrocarbon revolution represents a